Bsdesmidse.nl
Image default
Aanbiedingen

Contactformulier maken in uw wordpress site

Als eigenaar van een website, moet je zeker leren hoe je een contactformulier kunt toevoegen aan WordPress. Uw website is niet een anonieme entiteit. De meeste mensen willen weten en af ​​en toe communiceren met degene die achter de inhoud staat die ze lezen. Waarom denk je dat er auteursprofielen en blogcommentaar zijn?

Om die reden leert u in dit artikel hoe u een contactformulier kunt toevoegen aan uw WordPress-website. Het bericht gaat eerst over de redenen waarom het een goed idee is en vervolgens krijgt u een stapsgewijze handleiding om een ​​contactformulier op uw site op te nemen via een plug-in.

We zullen ook praten over hoe u het ontwerp van uw formulier kunt wijzigen en hoe u spam-beveiliging kunt implementeren. Bovendien onderzoeken we contactformulieren en bescherming van persoonsgegevens – iets dat de laatste tijd meer de aandacht heeft getrokken. Ten slotte vindt u een lijst met plug-ins die u kunt gebruiken om een ​​contactformulier toe te voegen in WordPress.

Het klinkt misschien veel, maar maak je geen zorgen – we zullen het simpel houden!
Waarom zou u een contactformulier op uw WordPress-site gebruiken?

Voordat we ingaan op het hoe, laten we het waarom onderzoeken. Er zijn veel goede redenen om een ​​contactformulier op uw site te gebruiken in plaats van bijvoorbeeld rechtstreeks uw e-mailadres te plaatsen.

  1. Bescherming tegen e-mail spam – Spam is een plaag. Je zult het snel merken als je een WordPress-website hebt die blog-reacties gebruikt. Een ding dat spammers doen, is het automatisch scannen van websites op onbeveiligde e-mailadressen, zodat ze deze kunnen toevoegen aan hun mailinglijsten. Contactformulieren houden dat voorkomen door bezoekers de kans te geven contact op te nemen zonder uw adres online te publiceren.
  2. Vraag om de juiste informatie – Mensen die contact met u opnemen, sturen niet altijd alle informatie die u nodig hebt. Met een contactformulier kun je er specifiek om vragen. Het geeft je ook een manier om vragen te filteren, bijvoorbeeld op type. Dit maakt je leven gemakkelijker en vermindert veel heen en weer.
  3. Informeer uw klanten – Omgekeerd kunnen contactformulieren ook als eerste informatiepunt fungeren. U kunt informatie voor bellers opnemen om hen op de hoogte te stellen van de verwachte responstijd en stappen die zij vooraf kunnen ondernemen om hun vraag te beantwoorden. Dit verkleint de kans op meerdere e-mails van dezelfde ongeduldige persoon.

    Overtuigd dat contactformulieren nuttig zijn? Laten we dan het praktische deel van deze tutorial bekijken.
    Een contactformulier toevoegen in WordPress met contactformulier 7

    Er zijn veel WordPress-plug-ins om een ​​contactformulier toe te voegen aan uw site, zowel gratis als premium. We zullen later in dit artikel enkele daarvan bespreken. Voor de volgende tutorial gebruiken we Contactformulier 7.

    De plug-in is gratis beschikbaar in de WordPress-directory en is altijd een van de populairste plug-ins aller tijden geweest (in feite was dit op het moment van schrijven op de eerste plaats). Daarnaast is het eenvoudig te gebruiken, heeft het een leuke lijst met functies en handige add-ons.

    Daarom kiezen we ervoor om u te leren hoe u een contactformulier in WordPress kunt toevoegen. Deze blog is mogelijk gemaakt door WPhandleiding.nl