Manieren om de conversie te verhogen

 workshops google

We hebben besproken hoe u de ‘klikfrequentie’ kunt verhogen op de resultatenpagina (SERP) van Google. De volgende stap is het verhogen van conversies op uw website.

Elke webpagina heeft een doel, zoals het informeren of aanmoedigen van bezoekers om het product, de dienst of het thema te begrijpen. Het uiteindelijke doel van een webpagina is dat de bezoeker bepaalde acties uitvoert, zoals klikken op advertenties, producten kopen of zich abonneren op nieuwsbrieven. Er zijn honderden zichtbare of verborgen factoren op de site die bezoekers direct of indirect beïnvloeden.

Ben je net begonnen met het verbeteren van je conversieratio? Richt je dan eerst op de basis. En gebruik deze specifieke tips pas later.

Kom tot rust

U moet de bezoeker de bewerking zo eenvoudig mogelijk laten uitvoeren. Hoe eenvoudiger hoe beter. Probeer eerst om zo min mogelijk gegevens te vragen, bezoekers moeten meer moeite doen en meer kansen krijgen. Daarom moeten bezoekers elke extra kolom invullen en sommige zullen worden afgesloten.Als u aanvullende informatie nodig heeft (maar die informatie is niet vereist), moet u op andere manieren worden gemotiveerd. Dan weet de bezoeker dat sommige dingen tijdelijk niet toegankelijk zijn, maar er kan daar interessante informatie zijn (waarom deze nog steeds verborgen is). Nieuwsgierige mensen kunnen ervoor zorgen dat mensen hun persoonlijke gegevens invullen om toegang te krijgen tot het gedeelte “Leden”.

Soms bladeren veel mensen door uw website, naam of merk.

De sleutel is om een ​​goed beeld te krijgen en een goed beeld te creëren. Zelfs het imago van uw werknemers (wanneer ze geassocieerd kunnen worden met uw bedrijf) zal het imago van uw bedrijf beïnvloeden en dus indirect de conversie op uw website. Kortom: “presteer goed”.

Domeinnaam

De domeinnaam van uw website kan ook van invloed zijn op de conversie. Het heeft een interface met betrekking tot de afbeelding in de vorige sectie. Beschrijvende domeinnamen (meestal goed voor ranking in zoekmachines) kunnen de conversie negatief beïnvloeden. Sommige mensen vertrouwen beschrijvende domeinnamen niet omdat ze vaak weten dat ze iets (puur) willen verkopen en minder om afbeeldingen geven. Het is ook moeilijker om een ​​merk op te bouwen rond beschrijvende domeinnamen, dus het is ook moeilijk om te profiteren van goede handelsmerken.

Volledigheid

Zoals eerder vermeld, komen bezoekers een doel, een probleem tegen wanneer ze uw website bezoeken. Vragen van bezoekers moeten in de webtekst worden beantwoord. Geef daarom voldoende instructies en specificaties voor de oplossing. Daarom zal de structuur van uw webtekst ook de conversie beïnvloeden. Hieronder de structuur die ik gebruik voor zakelijke teksten. Start de webtekst met problemen en gevolgen

Op deze manier weet de bezoeker dat hij (of zij) zich in de juiste positie van het probleem of probleem bevindt, en als hij (of zij) geen oplossing voor het probleem vindt, wordt de bezoeker opnieuw herinnerd aan de mogelijke gevolgen. Geef dan een korte oplossing voor het probleem. Nu weet de bezoeker zeker dat uw website / bedrijf een oplossing biedt voor zijn of haar probleem.

Maak inkomsten en prijzen zichtbaar

Leg in de volgende paragrafen uit wat de voordelen zijn van de diensten die u levert. Op deze manier kunnen bezoekers worden aangemoedigd om diensten aan te schaffen. Laat dan duidelijk de prijs zien. Als de prijs niet zichtbaar is of de prijs onduidelijk is, zal de drempel voor aankoop van de dienst stijgen, waardoor de conversieratio zal dalen. Ik gebruik liever kogels om voordelen te tonen en duidelijke afbeeldingen om prijzen te tonen. ‘Hoe kleiner de onzekerheid, hoe groter de conversieratio.’

Openheid

Wanneer bezoekers producten of diensten willen kopen, controleren ze meestal de betrouwbaarheid van de website. Onderzoek toont aan dat “nieuwe bezoekers” vaak de “over ons” -pagina bezoeken. Hoe duurder de service, hoe vaker bezoekers naar bedrijfsinformatie zoeken (u wilt weten of het een betrouwbaar bedrijf is). Besteed daarom alle aandacht aan de “Over ons” pagina en maak uw bedrijfsgegevens openbaar.

Een andere manier om vertrouwen op te bouwen, is door tags te gebruiken. Ook geldt: hoe beter het keurmerk bekend is, hoe betrouwbaarder je het weergeeft.



Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html

Klantenservice met een chatbox op je website

Bij de collega’s een chatbox online zien staan en wil je nu zelf een chatbox op je website? Dat is zeker en vast het overwegen waard. De toegevoegde waarde van een chatbox op je website is immers groot en de kosten vallen reuze mee. Zeker als je opteert voor de online chatbox van Boom!!Chat . Dit Nederlandse bedrijf lanceerde onlangs een slimme chatbox die betaalbaar is en uiterst performant.

Chatboxen zie je meer en meer opduiken op websites. Een chatbox online is vandaag de dag steeds betaalbaarder. Een chatbox op je website biedt een grote toegevoegde waarde. Zo geef je immers aan dat klanten belangrijk voor je zijn en dat je wil inzetten op een 24/7 klantenservice. Een chatbox sluit immers nooit, is nooit afwezig en staat dag en nacht klaar voor je klanten. Je speelt met een chatbox op je website dus perfect in op de hedendaagse trend en overtreft de verwachtingen van je klanten. Zeker als de chatbox die je online hebt staan slim genoeg is om ook effectief de vragen van je klanten te beantwoorden.

Efficiënter werken met een chatbox online

Bij Boom!!Chat hebben ze stevig geïnvesteerd in de ontwikkeling van hun slimme chatbox. Ze hebben deze dan ook voorzien van AI, waardoor deze steeds meer bijleert en je klanten beter en beter begrijpt. Hoe langer je met deze chatbox op je website werkt, hoe doelgerichter de vragen van je klanten zullen beantwoord worden. Op korte termijn kun je er vanuit gaan dat maar liefst 90% van de vragen van je klanten door je chatbox online kunnen opgelost worden.

Reken maar eens uit hoeveel medewerkers en tijd je daardoor uitspaart. De tijd dat je tientallen mensen op je klantenservice moest hebben zitten om eenvoudige vragen te beantwoorden is voorbij. Je medewerkers kunnen ze vanaf heden concentreren op de moeilijkere vragen, waardoor je heel wat efficiënter te werk gaat.

Een chatbox online op maat

Bij heel wat bedrijven doen ze mysterieus over de werking en het beheer van chatboxen, maar bij Boom!!Chat kiezen ze voor een andere manier. Via een eenvoudig dashboard heb jij het volledige beheer over de chatbox die online staat. Zo kun je alles zelf mee monitoren, opvolgen en bijsturen indien nodig. An sich hoef je niet veel naar je chatbox die op je website staat om te kijken, want deze is zelflerend. Al is het natuurlijk altijd aangewezen de chatbox zelf te voeden met informatie. De chatbox oplossing van Boom!!Chat is in heel wat talen beschikbaar en valt zelfs gratis uit te proberen. Je kunt zelf je eigen chatbots maken, kunt deze van A tot Z instellen en een koppeling met je CRM is perfect mogelijk. Zo kun je klanten ook achteraf op maat gaan verder helpen en behoud je steeds het overzicht.

Probeer nu uit met gratis demo

Bent u klaar om u klantentevredenheid stevig de hoogte in te jagen? Sta je open voor moderne toptechnologie en wil je genieten van een chatbox die je werk uit handen neemt? Vraag dan vandaag nog je gratis demo aan. Een chatbox op je website is een geweldige tool, al snel zul je niet meer zonder je chatbox online kunnen!

https://www.boomchat.info