We hebben besproken hoe u de ‘klikfrequentie’ kunt verhogen op de resultatenpagina (SERP) van Google. De volgende stap is het verhogen van conversies op uw website. Elke webpagina heeft een doel, zoals het informeren of aanmoedigen van bezoekers om het product, de dienst of het thema te begrijpen. Het uiteindelijke doel van een webpagina is dat de bezoeker bepaalde acties uitvoert, zoals klikken op advertenties, producten kopen of zich abonneren op nieuwsbrieven. Er zijn honderden zichtbare of verborgen factoren op de site die bezoekers direct of indirect beïnvloeden. Ben je net begonnen met het verbeteren van je conversieratio? Richt je dan eerst op de basis. En gebruik deze specifieke tips pas later. Kom tot rust U moet de bezoeker de bewerking zo eenvoudig mogelijk laten uitvoeren. Hoe eenvoudiger hoe beter. Probeer eerst om zo min mogelijk gegevens te vragen, bezoekers moeten meer moeite doen en meer kansen krijgen. Daarom moeten bezoekers elke extra kolom invullen en sommige zullen worden afgesloten.Als u aanvullende informatie nodig heeft (maar die informatie is niet vereist), moet u op andere manieren worden gemotiveerd. Dan weet de bezoeker dat sommige dingen tijdelijk niet toegankelijk zijn, maar er kan daar interessante informatie zijn (waarom deze nog steeds verborgen is). Nieuwsgierige mensen kunnen ervoor zorgen dat mensen hun persoonlijke gegevens invullen om toegang te krijgen tot het gedeelte “Leden”. Soms bladeren veel mensen door uw website, naam of merk. De sleutel is om een goed beeld te krijgen en een goed beeld te creëren. Zelfs het imago van uw werknemers (wanneer ze geassocieerd kunnen worden met uw bedrijf) zal het imago van uw bedrijf beïnvloeden en dus indirect de conversie op uw website. Kortom: “presteer goed”. Domeinnaam De domeinnaam van uw website kan ook van invloed zijn op de conversie. Het heeft een interface met betrekking tot de afbeelding in de vorige sectie. Beschrijvende domeinnamen (meestal goed voor ranking in zoekmachines) kunnen de conversie negatief beïnvloeden. Sommige mensen vertrouwen beschrijvende domeinnamen niet omdat ze vaak weten dat ze iets (puur) willen verkopen en minder om afbeeldingen geven. Het is ook moeilijker om een merk op te bouwen rond beschrijvende domeinnamen, dus het is ook moeilijk om te profiteren van goede handelsmerken. Volledigheid Zoals eerder vermeld, komen bezoekers een doel, een probleem tegen wanneer ze uw website bezoeken. Vragen van bezoekers moeten in de webtekst worden beantwoord. Geef daarom voldoende instructies en specificaties voor de oplossing. Daarom zal de structuur van uw webtekst ook de conversie beïnvloeden. Hieronder de structuur die ik gebruik voor zakelijke teksten. Start de webtekst met problemen en gevolgen Op deze manier weet de bezoeker dat hij (of zij) zich in de juiste positie van het probleem of probleem bevindt, en als hij (of zij) geen oplossing voor het probleem vindt, wordt de bezoeker opnieuw herinnerd aan de mogelijke gevolgen. Geef dan een korte oplossing voor het probleem. Nu weet de bezoeker zeker dat uw website / bedrijf een oplossing biedt voor zijn of haar probleem. Maak inkomsten en prijzen zichtbaar Leg in de volgende paragrafen uit wat de voordelen zijn van de diensten die u levert. Op deze manier kunnen bezoekers worden aangemoedigd om diensten aan te schaffen. Laat dan duidelijk de prijs zien. Als de prijs niet zichtbaar is of de prijs onduidelijk is, zal de drempel voor aankoop van de dienst stijgen, waardoor de conversieratio zal dalen. Ik gebruik liever kogels om voordelen te tonen en duidelijke afbeeldingen om prijzen te tonen. ‘Hoe kleiner de onzekerheid, hoe groter de conversieratio.’ Openheid Wanneer bezoekers producten of diensten willen kopen, controleren ze meestal de betrouwbaarheid van de website. Onderzoek toont aan dat “nieuwe bezoekers” vaak de “over ons” -pagina bezoeken. Hoe duurder de service, hoe vaker bezoekers naar bedrijfsinformatie zoeken (u wilt weten of het een betrouwbaar bedrijf is). Besteed daarom alle aandacht aan de “Over ons” pagina en maak uw bedrijfsgegevens openbaar. Een andere manier om vertrouwen op te bouwen, is door tags te gebruiken. Ook geldt: hoe beter het keurmerk bekend is, hoe betrouwbaarder je het weergeeft.
https://www.webdeveloper.today/2022/11/sendgrid-send-email-via-ip-pool.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |