5 fouten die zelfs professionele autopoetsers wel eens maken.Je kunt honderden artikelen vinden over het wassen en poetsen van je auto. De standaard zaken zoals het gebruiken van een droogdoek in plaats van een zeem kennen we allemaal wel. Maar er zijn dingen die zelfs professionele autopoetsers wel eens vergeten. Maar met deze tips breng jij je auto onderhoud naar een hoger niveau. 👉 Fout 1 Ook tussen de raamrubbers van de zijramen schoonmakenUit het oog, uit het hart? Niet als het om ramen gaat. Zoals je wel eens gezien hebt valt het bovenste deel van de zijramen een deel in het rubber om zijwind en water tegen te gaan. Echter is dat een perfecte plek voor het ophopen van vuil. Dit vuil maakt je, pas schoongemaakte, ramen weer vies en kan zelfs de ruiten krassen. De oplossing is eenvoudig. Een trucje die veel autopoetser niet eens weten. Pak een oud pasje en doe daar een doek omheen. Spray deze in per een reinigingsmiddel zoals een APC en duw hem door de rubber op de plek waar het raam normaal komt en haal hem door de gleuf. Herhaal dit met een 2e doek met schoon water en laat het geheel even drogen. Daarna is dit mooi schoon en zul je geen residu op je raam vinden. Simpel en effectief! 👉 Fout 2 Ook de minder zichtbare details maken de auto.Heb je wel eens achter het klepje van bij je tankdop gekeken? Of bij de deur en kofferbaksponningen? Maar ook de wielkuipen en onder de motorkap. Dit zijn wellicht niet de meest opvallende punten van de auto, maar maken of kraken je schoonmaakbeurt. Een prachtig gewaxte auto waarbij je bij iedere tankbeurt, naast de prijs, over je vieze tankdop rouwt. Of dat je de algen in de randen van de kofferbak ziet zitten zodra je de auto inpakt voor vakantie. Het zijn deze details die het verschil maken tussen een wasbeurt of een detailbeurt. Gebruik een speciale All Purpose Cleaner, een soort alles reiniger voor auto’s, om deze details mee te pakken. Ook als je altijd naar de wasstraat gaat. Want dan worden deze delen ook niet schoon. 👉 Fout 3 Smeren is net zo belangrijk als reinigenAls je dan toch de deursponningen en de motorruimte hebt schoongemaakt, kom je uit bij de volgende veelgemaakte fout. Bij het schoonmaken zul je onvermijdelijk ook vet kunt verwijderen van plekken die juist wel gesmeerd moeten worden. Bijvoorbeeld scharnieren of bepaalde rubbers. De scharnieren moet je vervolgens weer invetten met een transparante smeerolie (geen kruipolie) om ze goed te laten werken en bestand te houden tegen weersinvloeden. Dit is bij rubbers ook het geval. Smeer ze na het schoonmaken weer in met een rubberdressing om het rubber niet uit te drogen. Een lekkage door uitgedroogde rubbers is hierdoor eenvoudig te voorkomen. 👉 Fout 4 Onderhoud van je foamlansMocht je bij het wassen van je auto een hogedrukreiniger en foamlans gebruiken, dan is dit een tip voor jou. Na het gebruik van de foamlans is het erg belangrijk om je lege foamlans met schoonwater nog even door te spoelen. Er zit in de foamlans namelijk een filter en die kan verstopt raken. Door de foamlans door te spoelen verwijder je zeepresten en gaat je foamlans aanzienlijk langer mee. 👉 Fout 5 Schone banden, mooie bandenMooie zwarte banden maken de auto af. Een bandendressing is dus echt de finishing touch. Maar veel mensen beginnen er niet aan, omdat het maar een paar weken blijft zitten. Maar dat is vaak niet de schuld van het product. Schone banden zijn de basis voor mooie banden. Door ze eerst te reinigen met een APC of bandenreiniger maak je ze echt schoon. Meer dan met een snelle reiniging tijdens het wassen met autoshampoo. Want hoe schoner de banden zijn, des te langer de dressing blijft zitten. Ook krijgen goed verzorgde banden minder snel scheuren en drogen minder snel uit. Op zoek naar de beste producten en meer tips voor het onderhoud van jouw auto? Check dan de site van Elitecarcare.nl voor de laatste nieuwtjes, beste producten en tips en tricks van specialisten.
|
https://elitecarcare.nl/ |