Waarom POS materiaal niet mag onderbreken in jouw onderneming

POS materiaal is zeer belangrijk binnen een winkel! Waarom? Lees dit voorbeeld: Je hebt een klant op de winkelvloer geholpen en hij is klaar om de aankoop te voltooien bij de kassa. In ieder geval is dit hetgeen dat je verwacht dat er gaat gebeuren. Je draait je om, om de volgende klant te kunnen helpen maar vervolgens zie je dat de geholpen klant nog even blijft staan en je ziet enige twijfel op zijn gezicht. Hij legt het product weer terug en loopt de winkel uit. Daar gaat al jouw moeite voor deze aankoop. POS materiaal had in deze situatie het verschil kunnen maken!

 

Wat is POS materiaal?

 

Ook wel handig om te weten wat POS materiaal is en hoe het voor jouw onderneming van nut kan zijn. POS staat voor point of sale en heeft dan ook te maken met de manier waarop je jouw product ‘te koop’ zet. POS materiaal zorgt ervoor dat jouw product of dienst extra aandacht krijgt. Vaak zie je dit terug in bijvoorbeeld displays, roll-up banners en actieverpakkingen. Jouw product of dienst valt hiermee extra op en kan de klant net over de streep halen om tot een aankoop over te gaan.

 

Het doel van POS materialen

 

Een van de doelen van het POS materiaal is, zoals net benoemd, het aanzetten tot een aankoop door de klant. Maar daarbuiten zijn er nog een aantal resultaten die je kunt behalen met het in gebruik nemen van POS materiaal. Zo kun je met dit communicatiemiddel de naamsbekendheid van je merk vergroten maar kan het ook informatief een functie bieden. Misschien gaat de klant niet meteen over op een aankoop van jouw merk maar wellicht in de toekomst wel. Met POS materialen plant je als het ware een soort van zaadje in het hoofd van de consument. Als deze tot bloei komt resulteert dit vaak in een aankoop!