Waarom een media analyse geen overbodige luxe is!

Bsdesmidse

Wanneer u een bedrijf in uw bezit heeft weet u dat de reputatie van hiervan in deze huidige tijd met social media etc. meer dan belangrijk is! Met een media analyse kunt u goed de merkwaarde en mediareputatie van uw bedrijf toetsen. Op deze manier wordt de stand van zaken inzichtelijk en kunt u zich richten op het optimaliseren van uw strategieën. Zo kunt u uw mediapositie opbouwen, behouden of beschermen!

 

Bescherm uw reputatie middels een media analyse 

Waarschijnlijk is het kostbaarste bezit van uw onderneming de merkwaarde en de mediareputatie! Om deze te optimaliseren en te beschermen is een media analyse geen slecht idee. Wanneer uw bedrijf minder goed in het nieuws is, zal uw reputatie dalen en dat is juist hetgeen dat u niet wilt. Uw doelgroep baseert zijn mening over uw bedrijf niet alleen op goede ervaringen maar ook op hoe uw onderneming in het nieuws is. Met een media analyse ziet u in een opzicht hoe uw bedrijf ervoor staat en wat u kunt doen om uw reputatie te verbeteren.

  

Hoe gaat een media analist te werk voor uw onderneming?

Wanneer u besloten heeft dat u een media analyse wilt laten uitvoeren, zult u te maken krijgen met een media analist. Hij of zij zal alles willen weten over uw huidige strategieën en beleid en zal voor u in kaart brengen wat de bestaande reputatie is. In deze rapportage kunt u zien hoe de media, journalisten, twitteraars, bloggers etc. over uw organisatie schrijven. De actualiteit speelt hier uiteraard ook een grote rol in. Deze beïnvloedt de doelgroep dusdanig dat ook een aantal positieve en/of zaken hieruit af te leiden zijn. Omdat de actualiteit natuurlijk erg veranderlijk is, wordt deze nauwlettend in de gaten gehouden. Zo kunt u met uw onderneming tijdig reageren op de ontwikkelingen in de media!