Bsdesmidse.nl
Image default
Marketing

Wat doen SEO specialisten van dag tot dag?

SEO specialisten zijn essentieel voor zowat elk bedrijf vandaag. Als gevolg daarvan zijn ze zeer gewild. Dus, als u op zoek bent naar een andere carrière of net begint met uw zoektocht naar een carrière, zou u iets missen als u het beroep van freelance seo specialist niet eens zou bekijken.

Daarom hieronder een diepe duik in wat een SEO specialist de hele dag doet.

Wat is een SEO specialist?

First things first: Een SEO specialist is iemand die webpagina’s optimaliseert om een hogere zoekmachine ranking te bereiken. Ze weten hoe ze meer verkeer naar een pagina kunnen krijgen, trefwoorden goed kunnen gebruiken en op de hoogte blijven van veranderingen in het Google-algoritme en marktschommelingen. Ze weten ook alles over optimalisatietrends, de juiste inhoud om te publiceren, en kunnen kleine problemen vinden die voorkomen dat een website hoger scoort en meer aandacht krijgt.

Wat wordt er verwacht van een SEO specialist?

Om over alle vereiste vaardigheden te beschikken, moet een SEO specialist kennis hebben van:

  • De specificaties van het bouwen van een SEO-strategie (zowel on-page als off-page)
  • Het onderzoeken en vinden van relevante zoekwoorden met de juiste concurrentiekracht en zoekvolume om te gebruiken op de website
  • Concurrenten onderzoek (identificatie en analyse van hun websites, het vinden van hiaten in hun strategieën en ideeën om te implementeren, het aanbevelen van verbeteringen op basis van de analyse)
  • Technische audit van de website (crawlfouten, HTTPS-statuscodes, laadtijd en andere controles)
  • Optimaliseringstactieken voor websites en hun inhoud om zowel zoekmachines als gebruikers te bedienen
  • Linkbuilding van hoge kwaliteit om de reputatie van de website te verbeteren, meer verwijzingsverkeer te genereren en de ranking in zoekmachines te verhogen
  • Het bijhouden van trends, algoritme-updates en strategieën die worden gebruikt in SEO, die vatbaar zijn voor verandering
  • Controle van de resultaten van hun SEO-campagnes
  • Gebruik van digitale SEO-tools (Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, SE Ranking-software, Excel of Sheets, enz.)

Dagelijkse technische verantwoordelijkheden

Elke dag controleren SEO-experts de websiteprestaties en de analyses van de trefwoordpositie om te zien hoe het gaat. De resultaten kunnen van dag tot dag veranderen door de algoritmen, updates en gebruikersdynamiek van Google. Het is dus cruciaal om dagelijks controles te doen om te zien hoe elke pagina van de website die u promoot werkt. Elk trefwoord moet ook worden gecontroleerd om het concurrentievermogen en de dynamiek van het zoekvolume te zien.

SEO-experts kijken ook naar waar het meeste verkeer vandaan komt om te begrijpen wat voor soort landingspagina’s of pagina’s van de website de beste resultaten behalen en de meeste aandacht krijgen. De landingspagina’s met de best presterende zoekwoorden en inhoud kunnen een sjabloon worden voor de volgende.

Trefwoordonderzoek

Trefwoordonderzoek is een van de belangrijkste soorten SEO-werk. Waarom? Omdat ondanks veranderingen in het algoritme, elke zoekopdracht begint met een zoekopdracht die een trefwoord bevat. Een expert zoekt dus naar trefwoordideeën en bepaalt hun concurrentievermogen, zoekvolume en relevantie voor de zoekopdrachten om er zeker van te zijn dat hij de beste heeft gekozen om zich op te richten. Het gebruik van tools zoals Google Search Console en Google Keyword Planner, en tools van derden maakt het onderzoek en de analyse veel gemakkelijker en nauwkeuriger.

Optimalisatie

SEO-experts optimaliseren ook de website van uw bedrijf. Optimalisatie is een term die niet alleen wordt toegepast op het optimaliseren van de inhoud met de door u gekozen zoekwoorden. U voert on-site en off-site (of on-page en off-page) aanpassingen uit en zorgt ervoor dat de website beschikt over:

  • Inhoud van hoge kwaliteit
  • Het juiste gebruik van trefwoorden (natuurlijk)
  • Kwalitatieve metadata
  • Goede interne links
  • Snelle laadsnelheid
  • Vlekkeloze codestructuur

De off-page optimalisatie richt zich voornamelijk op het verwerven van hoogwaardige inkomende links door middel van zorgvuldig geplande en uitgevoerde outreach-campagnes.

Coördineren met andere teams

U zult moeten samenwerken en coördineren met andere teams die de resultaten van uw campagne mogelijk kunnen beïnvloeden. Dit omvat:

Linkbuilding en outreach: Dit team is verantwoordelijk voor het opbouwen van relaties met andere websites om backlinks te krijgen, gastartikelen te schrijven en te plaatsen, enz.

Contentmarketing: Dit team informeert u over hun contentstrategie voor de blog van de website en de site in het algemeen, optimaliseert content volgens uw aanbevelingen, en proeflezen/controleren van landingspagina’s op contentkwaliteit.

Webontwikkeling: Dit team is verantwoordelijk voor het bouwen van websites en ervoor zorgen dat de code schoon is en elke pagina die je optimaliseert supersnel laadt, omdat gebruikers niet gaan wachten. U zult ook met hen moeten communiceren over de testfrequentie.

UX ontwerp: User experience en SEO gaan hand in hand, dus je zult zeker contact moeten houden met het UX design team om ervoor te zorgen dat ze de site gebruiksvriendelijk maken. U zult ook met hen moeten communiceren over het aanpassen van de bestaande pagina’s volgens het onderzoek en de analyse van uw concurrent.

https://freelanceseospecialist.com